Alfaview

on 7. June 2007 12:45:48

Efter forrige uges historie om prisgaranti, så vil jeg nu bringe en historie om Alfaview.

AlfaviewDet er ingen hemmelighed, at jeg faktisk godt kan lide Alfaviews LCD-fladskærme. Jeg synes det har et enkelt og pænt design, brugervenligheden fejler ikke noget, der er nogle lækre features og prisen er ikke helt ved siden af. Derfor havde jeg også planer om, at købe en skærm fra netop Alfaview, til trods for at de endnu ikke kan klare FullHD-opløsninger som er fremtiden (i hvert fald lige for tiden).

Glad og fast besluttet gik jeg ned i Alfaview-butikken på Amagerbrogade og bestilte skærmen. Til min store overraskelse så var der 4-6 ugers leveringstid på skærmen. Vi kan vel godt blive enige om, at 4-6 uger faktisk er forholdsvis meget inden for fladskærmsuniverset. Der kan faktisk ske en hel del ting, specielt når føromtalte FullHD-format er ved at slå igennem på flere og flere skærme. Ekspedienten Allan trøstede mig dog med, at efter påsken var han blevet lovet en leveringstid på 3 uger i stedet for de 4-6 uger. Dog ville han selv se det først, før han troede på det. Det lød dog positivit og det, samt at jeg havde fået et nedslag på 3.500 kr. for fladskærmen plus et vægbeslag gjorde, at jeg valgte at gennemføre købet. Det fulde beløb på 17.500 kr. blev trukket på mit dankort og jeg kunne cykle hjem og bare være tålmodig.

Så spoler vi tiden 40 dage frem (altså 2 dage før deadlinen på de fulde 6 uger). Jeg ringede til butikken for at få en status og fik til min store overraskelse at vide, at de først fik skærmen hjem om yderligere en måneds tid – vi var altså oppe på 10 ugers leveringstid. Her begyndte jeg at beklage mig på det kraftigste og Allan ville prøve at se hvad han kunne gøre.

Dagen efter ringede jeg tilbage for at få endnu en status og jeg begyndte at tale om, at jeg ville annulere købet. Dette fik Allan til at love mig guld og grønne skove (højttalere eller et HD-kabel eller 5 års fuld forsikring) i kompensation. Da skærmen alligevel skulle kobles til anlægget, jeg allerede har de nødvendige kabler og jeg ikke kunne bruge 5 års fuld forsikring til sønderligt meget, så afslog jeg disse kompensationer og holdt fast på, at jeg ville annulere købet. Allan ville lige prøve at finde ud af noget og så vende tilbage til mig. Han ringede senere tilbage og fortalte, at han havde fået fat i en skærm (hvorfor gjorde han ikke det efter de første 3 uger :-? ) og at jeg kunne hente den dagen efter.

Yderligere en dag efter (præcis 6 uger efter bestillingen) ringede jeg tilbage nu 100% fast besluttet på at annulere købet. Jeg var yderst utilfreds med hele forløbet, den lange vente tid, hele princippet om at jeg selv skulle presse på i flere dage for at der skete noget og så at der på magisk vis lige pludselig dukkede en skærm op (jeg frygtede også for at det var en returvarer). Suma sumarum er, at jeg tog ned i butikken og annulerede købet. Eneste udestående var min forudbetaling på de 17.500 kr. som nu skulle føres tilbage til min konto. Jeg fik skrevet under på, at jeg havde annuleret købet og at beløbet skulle tilbagebetales og tog derefter hjem.

En uge efter (i torsdags), hvor jeg endnu ikke havde modtaget beløbet, ringede jeg til Allan. Han kunne kort og kontant oplyse mig, at jeg skulle ringe til deres bogholderi på 88 88 77 01 og tage det direkte med dem. Dette gjorde jeg så og den venlige kvindestemme i den anden ende af røret, lovede mig at der ville blive ringet tilbage til mig – dette blev der selvfølgelig ikke :(

I fredags ringede jeg atter tilbage til bogholderiet. Den venlige kvindestemme var nu blevet skiftet ud med telefonsvarer der fortalte mig, at det ikke var muligt at få fat i bogholderiet og at jeg skulle prøve senere.

I mandags fik jeg præcis samme besked som om fredagen. Jeg ringede i stedet for til Alfaview-butikken, da min tålmodighed nu var ophørt. Her fik jeg fat i Tony, som passer biksen mens Allan er på ferie. Tony var meget hjælpsom og kunne heller ikke forstå hvorfor jeg ikke allerede havde fået mine penge. Han ville selv ringe til bogholderiet og derefter ringe tilbage til mig. Til min store overraskelse, så ringede Tony faktisk tilbage. Han havde talt med bogholderiet og de ville straks overføre pengene, så jeg havde dem om onsdagen (i går).

I går kunne jeg konstatere, at… trommehvirvel… pengene stadig ikke var gået ind på min konto :( Jeg ringede til bogholderiet og blev mødt af en telefonsvarer der sagde noget i stil med "bogholderiet holder lukket i dag grundlovsdag tirsdag…". Sjovt nok var det om onsdagen jeg ringede!? OK, tænkte jeg… De får lige én ekstra dag… Der kan være gået et eller andet galt pga. helligdagen.

I dag kiggede jeg igen på min konto og så, at der stadig ikke var gået penge ind. Jeg ringede igen igen igen til bogholderiet og fik samme besked at vide "… lukket i dag grundlovsdag tirsdag…" ~X( ! Lettere rasende ringede jeg til Tony og fortalte ham om de sidste par dage. Han lovede igen at få fat i bogholderiet og derefter ringe tilbage til mig…

Jeg venter stadig med spænding… :-w

Så lang leveringstid duer simpelthen ikke på fladskærmsmarkedet i dag, selv ikke hvis de har nogle gode skærme. Jeg kan gå ned i en hvilken som helst anden forretning der sælge fladskærme og købe en skærm der sagtens kan hamle op med Alfaview. Det er YDERST uproffesionelt af Alfaview og deres lange tider med at tilbagebetale et beløb er under al kritik.

Jeg bliver helt ked af, at vi for et års tid siden på arbejdet, samlede 20-25 personer der lagde en ordre ind på henholdsvis 32" og 37" LCD-fladskærme og så i dag får sådan en behandling.

Det er i hvert fald ikke en butik jeg i dag vil anbefale andre.

Beløb som Alfaview skylder diverse folk:

Afdeling Skyldigt beløb Siden Tilbagebetalt
Henrik Johannesen Odense 5.000 2007-05-08  
Anders Schoubye Ishøj 9.793 2007-05-14  
Lotte Randers 9.793    
Søren Jølbæk City 9.990 2007-05-30  
Troels A   9.995    
Steven B   10.000    
Søren Nielsen Ishøj 12.485 2007-06-08 2007-06-15
Kim Kolding 12.500    
Christina Roosen Hellerup 13.495 2007-05-18 2007-06-18
Joakim   15.000    
Simon   15.000    
Allan Lindemark   16.000    
Jan Olsen Amager 17.500 2007-05-23  
Martin Kolding 20.500    
Peter Jensen   22.500    
Beløb Alfaview stadig skylder 173.571 Opdateret 2007-06-19

Løbeseddel, læserbrev og pressemeddelelse kan hentes i PDF-format her.


Tilføjet d. 4. juli 2007

Google Grupper
Politianmeldelse af Ole De Leener (Alfaview)
Besøg denne gruppe

Relaterede blogindlæg:

  1. Et punktum i Alfaview-sagen I går fik jeg (vi?) et brev fra advokat Birgitte...
  2. Alfaview og kollektiv "intelligens" Efterdønningerne har måske umiddelbart lagt sig efter Alfaviews konkurs, men...
  3. Ny Xbox360 Lige en opdatering til denne sag. Efter have skrevet lidt...
  4. En uge på "børnefabrikken" Så er den første uge på "børnefabrikken" overstået og indkørslen...
  5. Sessions en masse Så er vi næsten noget til vejs ende… for denne...

347 Responses to “Alfaview”

Pages: « 18 9 10 11 12 13 14 [15] 16 17 18 » Show All

281
kirle wrote a comment on
28. June 2007 11:49:25

http://ekstrabladet.dk/forbrug/forbrug_nyheder/article313728.ece

Alphaview fortsætter sgu med at sælge… Utroligt!

hvis det ikke er ligetil en bedragerisag så ved jeg sgu ikke hvad er!

282
kirle wrote a comment on
28. June 2007 11:52:12

synes i øvrigt at både Oles hus og hans kone/ekskone skal have lov til at være i fred…

i øvrigt vil huset blot koste mindre i en salgsopstilling hvis nogen udøver hærværk…

283
anonym wrote a comment on
28. June 2007 13:03:41

Allan Lindemarks historie i § 279 er desvære ikke helt korrekt.

Folk der har betalt med betalingskort OVER NETTET kan få pengene tilbage via deres kortudsteder. Folk der har betalt forud med betalingskort i butikken har ikke denne mulighed.

284
Allan Lindemark (subscribed) wrote a comment on
28. June 2007 13:42:55

anonym: hvad er din kilde? Din bank?

285
Franz Rohde (subscribed) wrote a comment on
28. June 2007 15:59:08

Hej Allan med flere
Har talt med min bank næsten dagligt og jeg er desværre helt overbevist om at man ikke på nuværende tidspunkt har nogen som helst chance for at få de penge tilbage man har betalt i butikken.
Så skal ombudsmanden lave nye regler med tilbagevirkende kraft og det er næppe realistisk. Til gengæld er det da sansynligt at denne sag kan påvirke til at der laves nye regler med bedre beskyttelse af os forbrugere.
Jeg har i øvrigt ledt efter den artikel Allan citerer fra men har ikke kunnet finde den. Kunne du (Allan) citere mere fra den evt.?

Til ejeren af denne blok: Kunne vi samle de forskellige mailadresser ind her, så man på lidt længere sigt kunne skrive sammen med flere andre i denne sag?

Og kunne en eller anden herinde tænke sig at stå for en fælles anmeldelse til politiet. Der er åbenbart ikke interesse i alle politikredse, og en stor fælles anmeldelse kunne måske råbe politiet bedre op.

Vi kunne også fælles lægge pres på politikerne – ikke at vi skal forvente at det vil hjælpe os selv i denne sag men det kunne da hjælpe andre i fremtiden.

Derimod er opfordringer til hærværk og andet ulovligt ikke positivt for vores sag på lidt længere sigt. Det får nærmere bare lukket dette forum.

Vh
Franz

286
Franz Rohde (subscribed) wrote a comment on
28. June 2007 16:00:58

Gad vide hvor mange personer de har snydt for hvor mange penge?

287
AS (subscribed) wrote a comment on
28. June 2007 16:31:36

Helt enig ingen hærværk, men de er stadig nogle SVIN, håber sku de får en hård dom(men det gør de sikker ikke i DK)

288
Cat (subscribed) wrote a comment on
28. June 2007 16:40:40

Jeg vil mene at I kan stå stærkere hvis I samlet laver en politianmeldelse. Jeg er sikker på at politiet gerne vil vide mere om Kim Holmegaard Christensens involvering i denne sag samt Ole De Leeners kendskab til Kims noget brogede baggrund og hans forbrug etc. på firmaets og dermed også kundernes bekostning! Jeg tror bare desværre ikke at politiet gør så meget ved sagen hvis I anmelder det enkeltvis. Som jer andre synes jeg også at deres behandling af kunderne bør følges af en retslig konskvens så andre ikke finder på samme fidus. Man må som firma indestå for det salg man laver og hvis man udemærket er klar over at man ikke kan levere varen bør det også have en konsekvens at tage folks penge alligevel! Lykke Ogstrup fra TV2 Finans – er det her ikke noget I graver i?

289
birgitte (subscribed) wrote a comment on
28. June 2007 16:49:38

Hej 285

Rigtige gode forslag, jeg er helt enig
og vil meget gerne være den første,
der melder mig til,
at være med.

290
Allan (subscribed) wrote a comment on
28. June 2007 19:47:58

artiklen er citeret i fuld form og er fra papirudgaven af avisen.

291
Franz Rohde (subscribed) wrote a comment on
28. June 2007 22:36:50

Hej Allan
Ok jeg håbede at der stod noget mere i den. Jeg har ledt på forbrugerombudsmandens site også men kunne heller ikke der finde noget om nye regler på området.

292
Jan Olsen wrote a comment on
28. June 2007 23:37:43

@Franz: Jeg vil ikke være så glad for, at begynde at bruge de email-adresser folk har givet når de har skrevet en kommentar – faktisk vil jeg gå så vidt og sige, at det vil jeg ikke. Det er i mine øjne lidt som at svigte folks tillid, når de afgiver en email-adresse.

Dog har jeg intet imod at oprette en mailing-liste (Google Groups), hvor folk kan tilmelde sig hvis det er nødvendigt.

Ang. en politianmeldelse så mente Amager politi heller ikke, at det ikke var en sag for dem, men derimod noget jeg skulle tale med en advokat om :(

Det er lidt nitten, at man ikke engang kan politianmelde nogen for bedrageri (som dette i mine øjne er), når andre så nemt som ingenting kan anmelde Christian Poulsen for at slå en modstander i en fodboldkamp ;)

293
kirle wrote a comment on
29. June 2007 07:35:17

Hej alle!

JEg er en af de msom meget meget gerne vil anmelde AV, DOG vil jeg bliver mere end ked hvis nogen offentliggør min email uden mit vidende.

En lsite på google vil passe mig fint og jeg synes at en samlet flok vil lette en anmeldelse gevaldigt. Jeg har dog ikke prøvet som enkelt person endnu grundet de historier som man har hørt løbende om folk i disse situationer.

Igen min email er mavepust@gmail.com hvis nogen har brug for den- kontakt mig endeligt hvis…?? OK?:d

294
Cat (subscribed) wrote a comment on
29. June 2007 09:03:23

Hvis man nu lavede en samlet politanmeldelse direkte til bedrageri afdelingen i Københavns Politi på Store Kongensgade så kunne det jo være at der blev taget notits af det.

Franz:
Synes det lyder som en god idé at lave en Google Group hvor dem der vil være med i en samlet politianmeldelse kan melde sig under fanerne. At begynde at liste folks mailadresser herinde er uetisk når man herinde i dette forum har skrevet: "Mail (will not be published) (required)".

295
franz R (subscribed) wrote a comment on
29. June 2007 09:12:24

Hejsa
Ja en fin ide at alle skal give deres mailadresse. Min er vil komme på listen – helt sikkert. Jeg håber vi kan lave en fælles politianmeldelse.

Jeg er ikke ved min computer de næste dage men skal nok vende tilbage.

296
kirle wrote a comment on
29. June 2007 13:16:44

http://nyhederne.tv2.dk/article.php/id-7414863.html

Hm det kan være at alt går i orden alligevel…

Men det får én til betvivle grundlaget for den første konkurs for hvis det er så dårlig en forretning hvorfor så overtage den??

297
Jan Olsen wrote a comment on
29. June 2007 15:50:23

@kirle: Det ser jo nice ud med Northern Star – specielt hvis det bliver til noget :) Det er også en relativ nem måde, at komme ind på de danske marked på – x antal butikker rundt omkring i landet (med størstedelen i og omkring København) og de tidligere Alfaview-medarbejder kan måske fortsætte. Bare ærgerligt der lige er en gæld på mindst 10.000.000 (500 privatkunder med gennemsnitlig 20.000 kr. tilgode), som kommer med i købet :p

@Cat: Du kan være ganske rolig omkring din email-adresse og offentliggørelsen af denne. Til de af jer, der måske ikke er klar over det, så er det mig der står bag denne blog og som tidligere skrevet, så vil jeg ikke begynde at offentliggøre email-adresser brugt her i kommentarerne.

298
Torben (subscribed) wrote a comment on
30. June 2007 10:38:39

tv2 text tv side 142 og 175…..spændende!!!

299
Torben (subscribed) wrote a comment on
30. June 2007 10:56:34

prøv at læse her…..måske ikke helt godt alligevel…

Krakket fladskærmsforhandler bliver måske svensk

29-06-07: 14:55

Svenske Northern Star forhandler om at overtage Alfaview. Kan fladskærms-kunderne så få pengene tilbage?

Svenske Northern Star vil gerne eje det krakkede Alfaview.

"Vi er i forhandlinger med Alfaview og mødes med dem i dag, fredag, i København for at diskutere mulige måder at hjælpe dem ud af deres situation på," siger pressechef for Northern Star, Martin Ljunggren til TV2 Finans.

Northern Star har sit eget fladskærmsmærke ligesom Alfaview, og skærmene er hovedsageligt blevet solgt gennem et forhandlernetværk i Sverige. Købet af Alfaview ligner derfor en måde at få udvidet forretningen til Danmark også.

Ifølge TV 2 Finans har Northern Star benyttet sig af den leverandør i Korea, som menes at være skyld i Alfaviews konkurs. Northern Star har dog spredt sine aktiviteter mere og er derfor ikke lige så hårdt ramt.

Godt for medarbejderne, dårligt for kreditorerne
Men en ny ejer vil ikke betyde, at kunderne kan få pengene tilbage for sine fjernsyn.

300
Jan Olsen wrote a comment on
30. June 2007 23:14:44

Jeg troede faktisk ikke, at "man" bare kan købe et konkursramt firma uden også at købe gælden. Man kan jo fristet til at sige, at man så kan spekulere i det! :-?

Pages: « 18 9 10 11 12 13 14 [15] 16 17 18 » Show All